توضیحات

بهترین عطاری در گیلان

در سال های نه چندان دور عطاری های بسیار کمی پیدا میشد و کمتر کسی مسیرش به عطاری ها میخورد اما در سال های اخیر عطاری ها رشد چمشگیری داشتند و در میان مردم بسیار محبوب شدند و این هم در نتیجه اطمینان و اعتماد مردم به طب سنتی است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به علاوه بر خواص گیاهان دارویی لیست بهترین عطاری در گیلان همراه با اطلاعات تماس و آدرس را در اختیارتان قرار دهیم.

عطاری چییست؟

لیست بهترین عطاری در گیلان همراه با اطلاعات تماس و آدرس

عطاری شغل و عمل عطار است و در لغت به معنای دوا فروشی و دارو فروشی است. البته عطر فروشی نیز معنی می دهد. عطاریها بیشتر بر پایه ادویه و  داروهای طب سنتی و طب گیاهی هستند و چون گیاهان دارویی دارای عطر (بوی) ویژهٔ خود هستند این داروخانه‌ها به عطّاری شهرت یافته‌اند.

تاریخچه عطاری در جهان

عطاری و استفاده از خواص گیاهان به سالهای قبل از میلاد و عصر بابلیان باستان بازمی گردد. پزشکانی که به همراه ارتش این سرزمین ها به مناطق مختلف سفر می کردند، به جمع آوری و طبقه بندی گیاهان دارویی اقدام کردند.

Pandonios Dioscorides و Parcelsus از افرادی بودند که در ارتباط با علم گیاه در مانی بودند.

در جندی شاپور بسیاری از آثار پزشکان اروپایی همچون بقراط و گالن توسط دانشمندان ایرانی و عرب بازگردانی شدند.

تاریخچه عطاری در ایران

لیست بهترین عطاری در گیلان همراه با اطلاعات تماس و آدرس

از زمانی که تمدن و شهرنشینی در ایران شکل گرفت استفاده از خواص گیاهان و جانواران برای درمان بیماری نیز شروع شد. در ایران باستان عطاری یکی از شغل های پرطرفدار بوده و نسل به نسل انجام میشد.

ابن سینا یکی از پزشکان نامدار ایرانی در زمینه عطاری بود. حتی در کتاب قانون خود یافته های علمی خود را حاصل از گیاهان سنتی روم و یونان را با پژوهش ها و دانسته های باستانی ایرانی آورده است.

گیاهان دارویی در ایران و گیلان

استفاده از گیاهان به منظورهای بهداشتی و درمانی در بین افراد مسن رایج تر است. همچنین امروزه مردم به خطرات داروهای شیمیایی آگاه شده اند و به درمان های گیاهی اعتماد بیشتری پیدا کرده اند. این امر سبب محبوبیت بیشتر در بین جوانان گردیده است.

در ایران حدود ۸۰۰۰ گونه گیاهی موجود است که از این تعداد ۲۳۰۰ گونه جزء گیاهان معطر و دارویی هستند و از این تعداد ۴۵۰ گونه در عطاری‌ های گیلان و ایران به فروش می‌رسد. گیلان به تنهایی دارای بیش از ۱۵۰ گونه از گیاهان دارویی بوده و فرصتی ارزشمند را برای محققان و صنعتگران عرصه دارویی فراهم کرده است. شاید یکی از دلایل تعدد عطاری در گیلان همین غنی بودن از نظر گیاهان دارویی و محبوب بودن آن ها از نگاه مردم می باشد.

شایع‌ ترین گیاهان خریداری شده از عطاران در فصل بهار به ترتیب، گل گاو زبان، سنبل الطیب ،خاکشیرو بنفشه است. در فصل تابستان به ترتیب خاکشیر، کاسنی، شاتره و تخم شربتی است و در فصل پاییز به ترتیب آویشن، پنیرک، گل ختمی و گل بنفشه است. در فصل زمستان به ترتیب دارچین، زنجبیل، چهار گل و آویشن بوده است.

چه کسانی نباید از گیاهان های دارویی استفاد ه کنند؟

طبق نظر کارشناسان عطاری در گیلان برخی از افرادی مجاز برای مصرف گیاهان دارویی نیستند. برای مثال افرادی که مبتلا بیماری های کبدی، کلیوی و بیماریهای جدید هستند. افرادی که داروهای دیگری مصرف میکنند. زنان باردار و سالمندان و کسانی که باید تخت جراحی قرار بگیرند. و همچنین کودکان.

دلیل برتری گیاهان دارویی در برابر داروهای شیمیایی

اولین برتری گیاهان دارویی در برابر با داروهای شیمیایی که بسیاری از متخصصان در زمینه عطاری در گیلان به آن اشاره دارند. سمیت کمتر آنها است. همچنین گیاهات دارویی با قعل و انفعالاتی که دارند میتوانند بسیار بهتر از داروهای شیمیایی بر بدن تاثیر گذار باشند. دومین برتری قیمت پایین آنها در برابر داروهای شیمیایی است. از این رو حتی میتوان بیان کرد که گیاهان دارویی ارش اقتصادی بالایی دارند و میتوانند فرصت های تجاری زیادی را ایجاد کنند. همچنین بسیاری از بیماریهایی که با داروهای شیمیایی قابل درمان نیستند ممکن است با گیاهان دارویی درمان شوند.

توصیه های مهم برای مصرف گیاهان دارویی

  • در استفاده از گیاهان دارویی زیاده روی نکنید.
  • مصرف گیاهان دارویی باید طبق نظر متخصصان طب سنتی باشد.
  • زنان باردار و خانم هایی که در دوران شیردهی قرار دارند نباید خودسرانه گیاهان دارویی مصرف نمایند.

لیست بهترین عطاری در گیلان

عطاری آز آن دسته مشاغلی است که پر از عطر بو و حال خوب است اگر چشم هایتان بسته باشد و از کنار یک عطاری حتی کوچک رد شوید از عطر آن حتما خواهید فهمید که در آن نزدیکی یک عطاری وجود دارد. گیلان در خود عطاری های زیادی جای داده که در ادامه مطلب بهترین عطاری در گیلان را به شما معرفی خواهیم کرد.


عطاری خواهرانه در رشت

مدیریت: ندایی
آدرس: رشت گلسار بلوار گیلان بعد از تربیت معلم روبروی خیابان ۱۶۹
شماره تماس: ۰۹۱۱۷۴۸۱۰۳۹

ثبت واحد صنفی در ۱۱۸

اگر شما هم دارای مجموعه عطاری در گیلان هستید، می توانید براحتی با مراجعه به سامانه ۱۱۸ ایران اقدام به ثبت واحد صنفی خود نمایید. تا مجموعه شما نیز پس از بررسی و تایید در لیست بهترین عطاری در گیلان قرار بگیرد.

0/ 5
بدون بررسی
عالی0%
خوب0%
متوسط0%
ضعیف0%
بد0%

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده ، اولین دیدگاه رو ثبت کنید.

فرم ثبت دیدگاه