توضیحات

خشکبار در مازندران

یکی از محصولاتی که مصارف خوراکی متنوعی دارد، خشکبار است. لذا خرید با کیفیت و مقرون به صرفه خشکبار اهمیت دارد. خشکبار یا میوه خشک همان مغزیجات، حبوبات، دانه‌های میوه و میوه‌های خشک شده است. مغز دانه‌ هایی همچون: پسته، بادام، فندق، گردو خشک و میوه‌های خشک مانند کشمش، برگه آلو بخارا، قیسی خشک، برگه هلو، برگه زردآلو، برگه آلو، برگه آلوچه و برگه آلبالو، خرما، انجیر خشک. در ادامه مطلب با مفهوم خشکبار، انواع آن و بهترین خشکبار در مازندران آشنا خواهید شد.

معرفی بهترین خشکبار در مازندران به همراه اطلاعات شغلی و شماره تماس
معرفی بهترین خشکبار در مازندران به همراه اطلاعات شغلی و شماره تماس
  • لیست انواع میوه های خشک
  1. سیب خشک شده
  2. آلوی خشک شده
  3. گیلاس خشک شده
  4. قیسی خشک شده
  5. انجیر خشک شده
  6. گلابی خشک شده
  7. توت خشک شده
  8. آلبالو خشک شده
  9. و …
  • لیست مغزها و دانه های خشکبار
  1. مغز گردو
  2. مغز هسته زردآلو
  3. مغز هسته هلو
  4. مغز بادام
  5. مغز فندق
  6. مغز بادام هندی
  7. مغز بخورک
  8. نخودچی
  9. و …

طریقه نگهداری خشکبار

از گذشته تا به حال انسان برای نگهداری بیشتر از مغزیجات و میوه‌ها با استفاده از نور خورشید آن‌ها را خشک کرده است. اما امروزه با پیدایش دستگاه‌های صنعتی و خانگی، خشک کردن خشکبار راحت‌تر انجام می‌شود.

مواد غذایی طی خشک کردن فاسد نمی شوند. با این روش هم حجم آن ها کم شده و نگهداری از آن ها راحت تر می شود و هم برای مدت طولانی تری قابلیت ماندگاری دارند.

اگرچه خشکبار انرژی و چربی زیادی دارند، اما خوردن آن موجب افزایش وزن نمی‌شود.

خشکبار حاوی فیبر زیادی بوده و مصرف آن باعث می‌شود که فرد برای مدتی احساس سیری کند. به همین خاطر در بسیاری از رژیم‌های کاهش وزن توصیه می‌گردد که برای کاهش چربی در شکم و بدن از دانه‌های خشکبار استفاده نمایید.

مزایای خشکبار برای افراد

خشکبار حاوی پروتئین زیادی است که باعث میشود یک جایگزین سالم برای منابع پروتئینی حیوانی گردد.

چربی‌های سالم موجود در خکشبار با چربی‌های اشباع موجود در بسیاری از منابع پروتئین حیوانی قابل مقایسه است. به همین خاطر استفاده از خشکبار در میان گیاهخواران و سایر افرادی که به دنبال تغذیه سالم هستند مورد توجه قرار گرفته است.

شما می‌توانید دانه‌های خشکبار را پودر کرده و آن‌ها را بر روی سطح مواد خوراکی پخش کنید.

برخی از مغزها مانند بادام می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات لبنی از جمله شیر باشد، برای این منظور آب را با بادام پوست کنده شده مخلوط و سپس آن را از صافی رد کنید، مایع بدست آمده را میتوان به جای شیر و به صورت ساده یا طعم دار مصرف نمایید.

خشکبار با پوست یا بدون پوست

خشکبار را می‌توان به صورت خام، با پوست و یا بدون پوست خریداری کرد که حالت کامل و با پوست یک خوراکی محبوب در ماه‌های زمستان و فصل تعطیلات است.

استفاده از خشکبار با پوست

مصرف با پوست مغزیجات و خشکبار سبب می‌شود که نگهداری از آن‌ها در دمای اتاق و یا در یخچال راحت‌تر باشد. علی رغم دمای نگهداری، مغزها باید از رطوبت و گرما به دور باشند. روغن موجود در مغزهای طبیعی به راحتی از بین می‌رود. اگر یکی از مغزیجات طعم تلخ و بدی گرفت باید کنار گذاشته شود.

خشکبار منابع خوبی از چربی، فیبر و پروتئین هستند. خشکبار حاوی مقدار زیادی چربی‌های اشباع نشده امگا۳ و امگا۶ و مقداری چربی اشباع و همچنین مقداری ویتامین و مواد معدنی از جمله منیزیم و ویتامین E هستند.

پرفروش ترین خشکبار در ایران

پرفروش ترین خشکبارهای ایران شامل : انواع تخمه، پسته، فندق، گردو، کشمش و … می باشد که این تولیدات بیشتر در آجیل ها و در اعیاد و میهمانی ها مصرف می شود. کیفیت این محصولات بسیار متنوع بوده و با توجه به نوع مصرف و قیمت موارد استفاده متفاوتی دارند. مثلا انواع گردو، پسته و یا فندق شکسته و ریز برای مصارف قنادی بوده و در شیرینی پزی مورد استفاده قرار می گیرد که این تولیدات نسبت به خشکبارهای مجلسی و ممتاز دارای قیمت های پایین تری هستند که به صورت عمده در اختیار این مراکز قرار می گیرد.

خشکبار صادراتی ایرانی تنوع بالایی دارد و بیشتر مورد توجه مشتریان خارجی می باشد تا بتوانند جنسی مرغوب را با نرخی ایده آل و با کیفیت در خریداری کنند. خشکبار از محصولات مهم صادراتی کشور ایران است که اگر با بسته بندی مناسب و کیفیت عالی وارد بازار هدف شود ارزش افزوده خوبی را وارد کشور میکند. ۵ خشکبار صادراتی ایران که میزان تولید آن در کشور ما زیاد است شامل : پسته، زعفران، انجیر، کشمش و زرشک می باشد.

لیست بهترین خشکبار در مازندران


لوازم قنادی و آجیل خشکبار مجلل در آمل

مدیریت: سید مسعود فاضلی
آدرس : آمل خیابان هراز آفتاب ۱۵ پلاک ۸
شماره تماس : ۰۹۱۱۳۲۵۰۴۳۶ ، ۰۱۱۴۴۲۵۳۹۲۹


ثبت واحد صنفی در ۱۱۸

اگر شما هم دارای مجموعه خشکبار هستید، می توانید براحتی با مراجعه به سامانه ۱۱۸ ایران اقدام به ثبت واحد صنفی خود نمایید. تا مجموعه شما نیز پس از بررسی و تایید در لیست بهترین خشکبار در مازندران قرار بگیرد.

0/ 5
بدون بررسی
عالی0%
خوب0%
متوسط0%
ضعیف0%
بد0%

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده ، اولین دیدگاه رو ثبت کنید.

فرم ثبت دیدگاه