توضیحات

بهترین قالیشویی ها در تبریز

قالیشویی از جمله مکان های برطرف کننده نیازهای روزمره افراد است. قالیشویی به شغل شستن فرش و فرایند لکه زدایی ، غبار روبی ،شستشوی فرش با آب و مواد شوینده گفته می شود، که به صورت دستی یا ماشینی انجام شود. عمل قالیشویی بسته به نوع و جنس تار و پود فرش دارد. قالیشویی در ایران قدمت دیرینه دارد. در هنگام انتخاب باید حواستان باشد که از محلی درخواست خدمات کنید که بهترین ها را ارائه دهد. در این بخش برایتان لیست بهترین قالیشویی ها در تبریز که خدمات را به بهترین نحو ارائه می دهند در نظر گرفته شده است.

تاریخچه شکل گیری قالیشویی ها

وجود فرش در خانه ایرانیان امری مرسوم تلقی می شود و با توجه به ارزش های فرهنگی موضوع نظافت آن ها از جمله دغدغه های افراد محسوب می شود. شستن قالی و فرش ها درگذشته به صورت دستی، توسط خود افراد صورت می گرفت و خشک شدن فرش‌ها کاملا به شرایط آب و هوا بستگی داشت. هوای ابری و بارانی باعث می‌شد تا فرآیند خشک شدن فرش چندین روز طول بکشد و در نتیجه تمامی زحماتی که بابت شستن فرش کشیده شد از بین برود.

استفاده از شوینده‌های معمولی مثل آب و صابون، جارو و نحوه شستشو توسط افراد به صورت غیر اصولی سبب ایجاد صدمات فراوانی به بافت فرش ها وارد می آورد. همچنین روش‌های سنتی در شستشوی روشی سخت و وقت گیر بود که موجب هدر رفتن مقدار زیادی آب نیز می‌شد.

امروزه با تغییر روش زندگی افراد و وسیع شدن زندگی شهرنشینی،‌ صنعت قالیشویی با پیشرفت چشمگیری روبرو شد و این صنعت به عنوان یک شغل در ایران ثبت شد، این صنف فعالیت خود را از سال۱۳۵۱ آغاز نمود.

بهترین قالیشویی ها در تبریز بیشتر در کارخانه‌ها یا کارگاه‌های قالیشویی و با دستگاه‌های قالیشویی خدمات شستشو را انجام می دهند و برای خشک شدن فرش‌های شسته شده، از گرمخانه بهره می گیرند. حتی بسیاری از آنها در کنار شستن فرش خدمات شستشوی موارد دیگری را نیز به عهده می گیرند.

قالیشویی به روش اتوماتیک

امروزه، با پیشرفت تکنولوژی و به بازار آمدن دستگاه های شتسشوی فرش به صورت اتوماتیک سبب ترسیع بخشیدن به روند شستشوی فرش شده اند. دستگاه های قالیشویی دارای چندین نوع مختلف هستند. انواع شلاق های نیمه اتوماتیک چرخدار تا انواع ماشین های تمام اتوماتیک شستشوی فرش، استفاده از گرمخانه های گازی یا بادی برقی برای سرعت بخشیدن به عملیات خشک کردن فرش و همچنین بهره گیری از اتو یا چروک گیرهای قالی، شکل دیگری به این صنعت سنتی بخشیده است.

البته هنوز برخی از شرکت های قالیشویی به صورت سنتی و شستشوی دستی عمل می کنند. و روش های امروزی و شستشوی فرش با دستگاه را مناسب برای سلامت فرش نمی دانند.

برخی از فرش های ابریشم دستی و انواع فرش های نفیس با دقت زیادی باید شسته شوند. به همین دلیل دستگاه های قالیشویی قادر به شستشوی این نوع فرش ها نمیباشند و این کار سبب آسیب زدن به تار و پود فرش می شود.

چرا باید فرش ها را به قالیشویی بسپاریم؟

برای سپردن فرش ها به قالیشویی ها دلایل بسیار زیادی وجود دارد که متقاعد می شویم فرش هایمان را به قالیشویی بسپاریم. یکی از مهم ترین دلایلی که علاوه بر نظافت فرش ها توسط افراد کارشناس و کاردان وجود دارد، صرفه جویی در مصرف آب است. زیرا متخصصن قالیشویی ها موظف اند طبق استاندارهای صنف قالیشویی عمل کنند و عمل نظافت قالی ها را اصولی و درست انجام دهند.

همچینین قالیشویی ها علاوه بر شستن فرش ها به صورت تخصصی خدمات دیگری مثل لکه بری، رفوگری، شیرازه پیچی، ریشه زنی، دارکشی، رفع سوختگی و ترمیم آن ها را نیز ارائه می دهند، بسیار مفید و کاربردی است.

شست و شوی فرش های رنگ روشن و ابریشم از حساسیت بیشتری برخودار است که بهتر است توسط متخصصین قالیشویی عمل شست و شو انجام شود. در برخی از موارد عمل قالیشویی در منزل هم انجام میشود که یکی از مزایای شستن فرش توسط قالیشویی است.

فرش هایمان را چندبار در سال بشوییم؟

اگر در منزلتان رفت و آمد زیاد است و یا فرزندی خردسال دارید، فرش شما بیشتر به شست و شو نیاز دارد. چون کودکان نسبت به نظافت محل خود توجهی ندارند به همین دلیل بهتر است که فرش های خود را دوبار در سال و یا هر ۶ ماه یکبار به قالیشویی بسپارید.اگر فرش شما کمتر در معرض آلودگی قرار دارد و به صورت مکرر در حال نظافت هستید و لکه هایی مثل چایی نوشابه و … را بلافاصله تمیز میکنید، بهتر است هر ۱۰ ماه یکبار و یا سالی یکبار فرش هارا به قالیشویی بسپارید تا طول عمر فرش شما افزایش یابد. با معرفی ما شما میتوانید به راحتی فرش های خودتان را به بهترین قالیشویی ها در تبریز بسپارید.

انتخاب قالیشویی مجاز

امروزه برخی از قالیشویی‌ها بصورت غیر مجاز کار می کنند و مجوز فعالیت رسمی ندارند. این مکان ها باید برای ارائه خدمات قالیشویی زیر نظر اتحادیه قالیشویان فعالیت کند. بهترین قالیشویی ها در تبریز تعرفه و خدمات یکسانی دارند و خدمات را به بهترین نحو ارائه می دهند.

موقعیت دسترسی به قالیشویی ها

بهترین قالیشویی‌ها در تبریز بطور معمول در داخل یا خارج شهر قرار دارند. قالیشویی‌‎هایی که در داخل شهر قرار دارند خدمات نظافت را سریع تر انجام می‌دهند و معمولا هزینه حمل و نقل آن‌ها نیز رایگان می باشد. از طرف دیگر برخی قالیشویی ها که در خارج شهر قرار دارند خدمات خشک شویی فرش‌ها را با کیفیت بیشتری انجام می‌‎ شود. در هر دو حالت کیفیت خدمات قالیشویی از اهمیت بالایی برخوردار است.

لیست بهترین قالیشویی های تبریز

قالیشویی آسمان در تبریز

مدیریت : آقای وحید برزگر
آدرس : تبریز فلکه یاغچیان جنب دبیرستان توحید
شماره های تماس : ۰۹۱۴۱۰۴۹۵۶۹ ، ۰۴۱۳۲۸۷۲۴۰۴


قالیشویی تمام اتوماتیک پالاز در تبریز

مدیریت : آقای کارگر
آدرس :  تبریز سه راهی فرودگاه به طرف مرند کوی صنعتی
شماره های تماس : ۰۹۱۴۴۱۷۳۶۶۰ ، ۰۴۱۳۲۸۸۳۲۳۶


قالیشویی ماه در تبریز

مدیریت :
آدرس :  تبریز سه راهی فرودگاه کوی صنعتی نیک نام
شماره های تماس : ۰۹۱۴۸۹۳۹۰۶۹ ، ۰۹۱۴۵۸۷۰۰۹۱


ثبت واحد صنفی در ۱۱۸

اگر شما هم دارای مجموعه قالیشویی هستید، می توانید براحتی با مراجعه به سامانه ۱۱۸ ایران اقدام به ثبت واحد صنفی خود نمایید. تا مجموعه شما نیز پس از بررسی و تایید در لیست بهترین قالیشویی ها در تبریز قرار بگیرد.

0/ 5
بدون بررسی
عالی0%
خوب0%
متوسط0%
ضعیف0%
بد0%

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده ، اولین دیدگاه رو ثبت کنید.

فرم ثبت دیدگاه