بهترین مشاور املاک در مازندران

اگر قصد خرید یا اجاره ی خانه، باغ،مغازه و … را داشته باشید، حتما اولین جایی که به ذهنتان می رسد تا به آن مراجعه کنید، یک بنگاه مشاور املاک خواهد بود. از مهم ترین مشخصه های املاک در مازندران این است که باید در کار خود صداقت داشته باشد و همیشه سعی می‌کند پاسخ صحیح را پیدا کرده و اقدام لازم را برایتان انجام دهد. یک املاک حرفه ای تنها به فکر امضای قرارداد و گرفتن پول نمی باشد. وظیفه اصلی خود را می داند که می بایست به ارائه درست خدمات، راهنمایی و آسان کردن کار مشتری بپردازد.

زمانی که یک مشاور تنها به اهداف خودش اهمیت دهد، مشتری متوجه این قضیه خواهد شد. برعکس، وقتی دغدغه اصلی کمک به مشتری و حمایت از او برای رسیدن به اهدافش باشد، اعتماد به وجود می آید و مشتری با خیال راحت به معامله خود میپردازد. فرآیند خرید و فروش یا رهن و اجاره ملک کار بسیار دشواری است و مراحل زیادی را در این راه پر استرس برای طرفین معامله در بر دارد. یک مشاور مناسب به‌ عنوان واسطه در معاملات این فشار و استرس را برای هر دو طرف کاهش دهد.

وظایف مشاورین املاک

هنگامی که شما برای فروش و یا اجاره ملک خود به املاک در مازندران مراجعه می کنید، باید به صورت حدودی از وظابف مشاور املاک آگاه باشید. این موارد در مورد خریدار و مستاجر نیز صادق هستند. با آگاهی از وظایف مشاور املاک و همچنین حدود قانونی می توانید سرنوشت اموال خود را به دست افراد مناسب بسپارید.

اخلاق مشاوران

صداقت، امانت، رازداری، عدالت باید توسط مشاور املاک مورد توجه قرار گیرد و رعایت شود. مشاور می بایست بی طرف و در عین حال عادل باشد تا معامله به سود هر دو طرف باشد. هیچ یک از طرفین معامله را تحریک نکند و سبب ایجاد اختلاف د میان دو طرف نشود. همچنین هنگام بستن قرارداد زمان را مدیریت کند و از بحث‌های طولانی و بی سرانجام جلوگیری کند.

احراز سمت و هویت دو طرف معامله

از وظایف مشاور املاک بررسی باید هویت دو طرف معامله است و تا از صحت طرفین اطمینان پیدا کند. چرا که بسیاری از افراد در قالب وکیل، ولی و… اقدام به کلاهبردری می‌کنند. همچنین باید بررسی شود که طرفین معامله ممنوع‌ المعامله نباشند.

بعد از بررسی هویت افراد و تایید آن، نوبت به تنظیم قرارداد می‌رسد. برای این کار حتما اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی افراد دریافت و مجدد برای تنظیم قرارداد بررسی شود. گاهی برای اطمینان از صحت مدارک ارائه شده، به غیر از شناسنامه و کارت ملی مدرک شناسایی دیگری را نیز دریافت می‌کنند.

بررسی مورد معامله

از وظایف مهم مشاور املاک بررسی کند که ملک سند رسمی مالکیت دارد. سند مالکیت صحیح و فقد هرگونه قلم خوردگی باشد. در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک باید توضیحات سند مالکیت بررسی و دقت شود که در صورت توضیح مهر و امضا داشته باشد.

از جمله وظایف مشاور املاک بررسی سند مالکیت با بنچاق و تطبیق آن ها می باشد، همچنین مشاور املاک باید بررسی کند که موقعیت جغرافیایی ملک با سند مالکیت تطابق داشته باشد.