مخفی

به دلیل عدم پرداخت منقضی شده

46072

مخفی

مخفی

مخفی

620

آیا اطلاعات این مکان ناقص یا اشتباه است؟ لطفا گزارش بدهید!

توضیحات

خشک کن چوب و پالت ونون وود در آستانه

نام : ساخت خشک کن چوب و پالت ونون وود

توجه به آناتومی چوب و شرایط رویشی مختلفی که در رشد درختان اتفاق می افتد، صاحبان صنعت چوب را به فرآوری، کاهش ضایعات و افزایش کیفیت محصولات بر پایه چوب سوق می دهد. کوره های مدرن چوب خشک کنی ونون وود برای اولین بار در ایران از سیستم رطوبت پایه استفاده می کند. رابط کاربری پیشرفته و بر پایه وب، این امکان را به صاحبان کوره می دهد که در هر زمان از متغیرهای داخل کوره اطلاعات دقیق کسب نمایند.
اجزای خشک کن
۱٫ سازه
بر اساس شرایط محیطی، اقلیم جغرافیایی محل ساخت و محدودیت های متقاضی، به دو صورت ساخته می شود:
الف) استفاده از مصالح ساختمانی برای افرادی که مالک کارگاه می باشند.
ب) به صورت پیش ساخته و با استفاده از اسکلت فلزی و ساندویچ پانل و به صورت دو جداره با عایق بندی مناسب ساخته می شود. جنس ساندویچ پانل ها گالوانیزه ، آلومنیوم یا آلوزینک می باشند. عایق سازه نیز، پلی استایرن(یونولیت)، پشم سنگ یا پلی اورتان می باشد.
۲٫ سیستم تامین حرارت
از سیستم انحصاری حرارت دهی ونون وود استفاده می شود که با استفاده از مشعل گازی و با کمترین پرت انرژی صورت می پذیرد. پرت انرژی در این سیستم تا ۵۰ درصد نسبت به سیستم های مشابه کمتر می باشد.
۳٫ سیستم تامین رطوبت و تهویه
در تمامی برنامه های چوب خشک کنی معتبر، رطوبت نسبی هوای درون دستگاه چوب خشک کنی، یک عامل بسیار مهم است و به صورت عددی در گام های متعدد برنامه مشخص شده است. به عنوان مثال در گام اول خشک کردن چوب روسی ساسنا (Pine) ، در گام اول دمای خشک ۴۹ درجه سانتیگرادو رطوبت نسبی هوا ۸۰ درصد خواهد بود. اگر میزان رطوبت نسبی هوا بیشتر از این مقدار باشد، سیستم به ونت (Ventilator) فرمان خروج هوای مرطوب را خواهد داد و بر عکس ، اگر میزان رطوبت نسبی هوای درون خشک کن کمتر از مقدار گام برنامه باشد، با اسپری آب، کمبود را جبران خواهد کرد. واضح است چنانچه این مقادیر رعایت نشوند چوب دچار انواع تنش ها و عیوب خواهد شد.
۴٫ سیستم گردش هوا
سرعت گردش هوا از متغیر های مهم در خشک کردن چوب است. ایجاد یک جریان چرخشی هوا با سرعت مناسب، در میزان برداشت صحیح رطوبت از سطح چوب بسیار موثر است.در کوره های چوب خشک کنی ونون وود، از فن های آکسیال کلاس F و با IP55 با پره های چدنی یا آلومنیومی استفاده می گردد که در زمان های برابر، گردش هوا را از چپ به راست و راست به چپ انجام می دهند. این کار باعث همگن شدن شرایط برنامه چوب خشک کنی (دمای خشک و رطوبت نسبی)، برای همه الوارها می گردد.
۵٫ سیستم رطوبت پایه
این سیستم برای اولین بار در ایران توسط ونون وود به کار گرفته شده است. در گام های مختلف برنامه های چوب خشک کنی، عامل تغییر گام و ورود به گام بعد، رسیدن رطوبت چوب (MC)به مقدار پیش بینی شده در برنامه چوب خشک کنی می باشد. در این سیستم، رطوبت چوب به صورت وزنی محاسبه می گردد و به صورت آنلاین در رابط کاربری سیستم برای اپراتور قابل مشاهده است و تغییر گام ها در زمان های صحیح و دقیق صورت می گیرد.در دیگر سیستم ها، از برنامه های زمان پایه استفاده می شود که زمان تعویض گام های برنامه چوب خشک کنی، بر اساس تجربه و زمان مشخص می باشد. بدیهی است سیستم هایی که از برنامه های زمان پایه استفاده می کنند قادر به محاسبه رطوبت چوب بارگذاری شده در خشک کن، نبوده و همیشه از گام اول برنامه شروع به کار کرده و همه گام ها را اجرا می کنند.در حالی که در سیستم رطوبت پایه ونون وود، رطوبت چوب های ورودی محاسبه شده و از گام صحیح مورد نیاز و در زمان کمتر نسبت به سیستم های زمان پایه، خشک کردن چوب صورت می گیرد.
۶٫ رابط کاربری
از دیگر ویژگی های متمایز خشک کن های چوب ونون وود، رابط کاربری پیشرفته آن می باشد که به زبان فارسی است و بر پایه وب می باشد که امکان کنترل خشک کن را در هر مکانی که دسترسی به اینترنت باشد، فراهم می کند. داده های ورودی، شامل وزن چوب خشک و رطوبت نهایی چوب می باشد که توسط اپراتور وارد نرم افزار می شود ( شکل۱). در صفحه اصلی، اطلاعات مربوط به عدد گام برنامه، شرایط گام برنامه (شامل دمای خشک و رطوبت نسبی هوا) و آن چه که در سیستم در حال اجراست، نمایش داده می شود ( شکل۱ و شکل۲). در منوی سنسورها، متغیر های دمای خشک، دمای تر و رطوبت نسبی هوای داخل خشک کن و تنظیمات مربوط به لودسل نمایش داده می شود (شکل ۳). در منوی رله ها، اطلاعات مربوط به عملکرد سخت افزارهای خشک کن، نمایش داده می شود (شکل ۴). با توجه به شکل، مشخص است در این استیج (گام)، نیاز به ۶۰ درصد رطوبت نسبی می باشد، در حالی که رطوبت نسبی هوای داخل خشک کن، ۶۷ درصد می باشد. پس همانطوری که در شکل مشخص است، سیستم به طور اتوماتیک به ونت، فرمان خروج رطوبت را می دهد. بدیهی است اگر مقدار رطوبت نسبی هوای خشک کن، از مقدار پیش بینی شده در گام برنامه چوب خشک کنی، کمتر باشد، سیستم فرمان اسپری را برای جبران کمبود آب صادر می کند. در منوی کنترل توسط اپراتور، این امکان را بوجود می آورد که اپراتور، به صورت دستی دمای خشک و رطوبت نسبی را وارد کند (شکل ۵).
ضمانت و گارانتی
دستگاه خشک کن ونون وود از بهترین و مرغوبترین متریال روز تهیه می شود ومصرف کنده میتواند با اطمینان خاطر از آن بهره برداری کند اما شرکت ونون وود برای اطمینان خاطر بیشتر مصرف کننده ضمانت یکساله را برای دستگاه های خود درنظر دارد.

 

0/ 5
بدون بررسی
عالی0%
خوب0%
متوسط0%
ضعیف0%
بد0%

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده ، اولین دیدگاه رو ثبت کنید.

فرم ثبت دیدگاه


پیام به واتس اپ