توضیحات

بهترین صنایع چوبی در بابل

امروزه علی رغم رشد و توسعه شدید صنایع شیمیایی، مواد طبیعی همچنان در دنیا از موردهای مورد نیاز و مورد استقبال عمومی هستند. از جمله مهمترین این محصولات طبیعی، می توان به چوب اشاره کرد، چرا که از این ماده ی خام، انواع محصولات تولید می گردد. اکثر افراد زندگی در خانه های چوبی باکیفیت را بسیار دوست دارند. همچنین خانه ای را، که با مبلمان و اثاثیه چوبی داخل آن را تزئین نمایند. سازهای موسیقی، جواهرآلات، لوازم خانه و بسیاری از لوازمی که از چوب طبیعی ساخته شده اند در همه حوزه های زندگی ما استفاده می گردند.

برای داشتن لوازم چوبی با کیفیت کافی است در هنگام خرید از بهترین مجموعه های صنایع چوبی استفاده کنید. در این بخش برایتان لیستی از بهترین صنایع چوبی در بابل قرار داده ایم تا از بهترین ها بهره بگیرید.

انواع چوب ها و کاربرد آن در موارد مختلف

بهترین صنایع چوبی در بابل از انواع چوب برای ساخت و تولید لوازم چوبی استفاده می کنند. همان طور که گفته شد انواع مختلفی از چوب ها وجود دارند که بسیار زیاداند. در این مقاله برایتان به معرفی انواع مختلف چوب و کاربرد و خواص و ویژگی های آن می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع چوب های نرم

در شناسایی انواع چوب نرم باید گفت هفت خانواده از درختان مخروطی وجود دارد که متداول ترین آن ها خانواده ی پیناسه می باشد. این خانواده شامل درختان کاج اسکاتلندی و کاج دریای، کاج اروپایی، صنوبر، سدر و صنوبر داگلاس می باشد. دارای برگ های هستند و بسیار مقاوم اند. به این درختان درختان نرم گفته می شود. چون این درختان حاوی شیره و صمغی چسبناک اند که به آن رزین گفته می شود. از میان این درختان چوب کاج شمالی بسیار مناسب برای ساخت تراس است. این نوع از کاج از نظر کیفیت و قیمت بسیار مطلوب می باشد.

انواع چوب های سخت

برخی درختان دارای چوبی سخت بوده و از درختان مخروطی مقاوم تر و متراکم ترند. که شامل زبان گنجشک، شاه بلوط، ماهون، صنوبر، افرا، توس و راش می باشد. کار کردن با این چوب ها دشوار است اما از دوام و زیبایی زیادی برخوردارند. این نوع از چوب ها بسیار با کیفیت بوده و انتخاب مناسبی برای مجموعه های ساخت سازه های چوبی است. کاربرد بیشتر این چوب ها در ساخت مرز، تراس، نجاری داخلی و نمای بیرونی است.

انواع چوب های خاص در نجاری

درختانی وجود دارند که به آن ها درختان گرمسیری نیز گفته می شود. چوب این درختان از چوب های سخت می باشد. از معروف ترین این درختان درخت ساج، مرکباو ، تامارینو و … است. این چوب ها دوام بالایی دارند و به طور متوسط ۳۰ الی ۵۰ سال عمر می کنند. همچنین مقاومت بالای آن ها در برابر پوسیدگی، چگالی بالا و استقامت خاص آن سبب می شود تا در برابر آب شور و کلر مقاوم باشند. بهترین کاربرد این گونه چوب ها برای ساخت اطراف استخر است.

انواع چوب های برش خورده

tاین چوب ها شامل چوب درختانی همچون بلوط، درخت زبان گنجشک و راش است. از مزایای این چوب ها پایداری بالای آنهاست. این چوب ها به صورت یکدست خشک می شوند و محصول بهتری را با استفاده از چوب کمتر ارائه می دهند. همچنین گزینه ی مناسبی برای ساخت مبلمان و کفپوش هستند.

انواع چوب بلوط

از خواص چوب بلوط می توان به دوام بالا، پایداری و آسان بودن کار با آن اشاره کرد. اغلب این چوب ها را رنگ شده، سفید شده و روغن کاری شده می بینید. کاربرد چوب بلوط بیشتر در ساخت مبلمان و دکوراسیون، کفپوش، پله ها و همچنین در نجاری و ساختمان است. همچنین از فواید این چوب سازگار بودن آن با تمام سبک های سنتی و مدرن است.

انواع چوب ماهون

چوب ماهون از جمله چوب های انعطاف پذیر بوده و در برابر ضربه مقاوم است. اغلب این چوب ها را رنگ زده یا موم می زنند. صنایع چوبی در بابل از این چوب در دکوراسیون داخلی و خارجی و مبلمان شهری استفاده می کنند.

لیست بهترین صنایع چوبی های بابل


تولیدی سرویس خواب اهورا در بابل

مدیریت : بیابانی
آدرس :  بابل جاده بابل بهنمیر روستای آغوزبن روبروی امام رضا ۱۷
شماره های تماس : ۰۹۱۱۹۰۹۱۳۱۵ ، ۰۹۱۱۱۱۹۴۱۷۹


ثبت واحد صنفی در ۱۱۸

اگر شما هم دارای مجموعه صنایع چوبی هستید، می توانید براحتی با مراجعه به سامانه ۱۱۸ ایران اقدام به ثبت واحد صنفی خود نمایید. تا مجموعه شما نیز پس از بررسی و تایید در لیست بهترین صنایع چوبی در بابل قرار بگیرد.

0/ 5
بدون بررسی
عالی0%
خوب0%
متوسط0%
ضعیف0%
بد0%

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده ، اولین دیدگاه رو ثبت کنید.

فرم ثبت دیدگاه