توضیحات

کترینگ در کیش

کترینگ واژه ای است که ممکن است برایتان غریبه باشد، اما امروزه خیلی از آن استفاده می شود. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که به مراسمی رفته باشید و از پذیرایی منظم و دقیق آن ها بسیار لذت برده باشید. این همان صنعت کترینگ است، در ادامه با مفهوم کترینگ و انواع مختلف آن آشنا خواهید شد. اگر برای برگزاری مراسمات خود به دنبال بهترین کترینگ در کیش هستید و یا میخواهید جزو بهترین کترینگ ها در کیش باشید حتما این مطلب را دنبال کنید.

کترینگ چیست؟

واژه کترینگ ” catering ” یک واژه انگلیسی است که به معنای طبخ و آماده کردن غذا در یک محل و سرو آن غذا در محلی دیگر است، به بیان ساده تر کترینگ به معنای تهیه و عرضه غذا به مکان های خاص است.

تاریخچه کترینگ

در گذشته کترینگ وجود نداشت و فقط به شکل مهمانخانه و رستوران بوده اند. از قدیمی ترین رستوران ها میتوان به مهمانخانه نظافت اشاره کرد. ۱۱۹ سال پیش میرزا اسحاق‌خان معزالدوله تصمیم گرفت، کاروانسرای بزرگ پدری‌اش را در محله «باغمیشه» تبریز بکوبد و اولین رستوران و مهمانخانه مدرن ایران را به نام «مهمانخانه نظافت» با اتاق‌های متعدد، آشپزخانه و سالن غذاخوری مجزا بنا کند. در آن زمان هم از تبلیغات برای معرفی مجموعه کاری ها استفاده می شد. که در اعلان یا همان تبلیغات مهمانخانه نظافت متن زیر ارائه شد.

مقصود از تأسیس این مهمانخانه استراحت عمومی است. برای این‌ که وقتی برای کسی یک‌ ساعت به ناهار مانده یا یک ساعت به شام مانده مهمان ناخوانده می آید، در خانه هم خوراک به قدر کفایت درست نشده باشد، معلوم است که برای صاحبخانه دلگیری ایجاد خواهد شد، در این حالت می‌تواند فورا از مهمانخانه شام و ناهار بخواهد.

انواع کترینگ

کترینگ ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها بر اساس نیاز مشتری سرو می شود. در ادامه مطلب با انواع آن آشنا خواهید شد.

  • هواپیمایی
  • قطاری
  • بیمارستانی
  • خدمات مجالس
  • رژیمی
  • کترینگ کلاسیک

هواپیمایی

کترینگ های هوایی متفاوت تر از کترینگ های دیگر است. زیرا در هواپیما معمولا از غذای های نیمه آماده و سرد استفاده میشود. البته نداشتن شرایط گرم کردن غذا در هواپیما در سرو غذای های آماده و کنسروی بی تاثیر نیست. در برخی موارد از غذاهای گرم و مجلسی هم سرو میشود.

قطاری

در کترینگ های ریلی برعکس کترینگ های هواپیمایی تنوع غذایی بالایی وجود دارد. همه نوع غذای سرد و گرم سرو میشود، غذاهای سنتی و مخلفات آن و همچنین دسر ها و …

بیمارستانی

در این نوع از کترینگ غذای ارائه شده بستگی به شرایط خاص بیمار دارد. معمولا غذاهایی مانند غذاهای رژیمی، بدون نمک و فاقد چربی هستند و اکثرا از مواد ارگانیک استفاده میشود.

خدمات مجالس

یکی دیگر از انواع کترینگ های مختلف خدمات مجالس است که جزو مهم ترین کترینگ ها قرار دارد. زیرا در باشکوه برگزار شدن مراسم نقش بسزایی دارد. مجالس هم میتواند از قبیل مراسمات عروسی، جشن تولد و مراسم ختم باشد. در کترینگ های خدمات مجالس، صاحبان مجالس از تهیه و سرو غذا مراسم خود اطمینان کافی داشته و با خیال آسوده به دیگر بخش های مراسمات خود می پردازند.

رژیمی

معمولا غذاهایی که در نوع رژیمی سرو میشود، مناسب باشگاه های ورزشی و بیمارستان ها میباشد در کترینگ های رژیمی مقدار مواد اولیه مثل قند، چربی، پروتئین و کالری محاسبه میشود تعداد این کترینگ ها بسیار کمتر از سایر کترینگ ها میباشد.

کلاسیک

این سبک همان رستوران با غذاهای ایرانی است در این نوع غذاهای ایرانی و سنتی محلی و مجلسی همراه با نوشیدنی و دسر دورچین و مخلفات تهیه و سرو میشود، مثل انواع چلوکباب، چلو خورش، خوراک و سایر غذاهای سنتی.

تفاوت کترینگ و رستوران

سوال مهمی که در ذهن همه ما ایجاد میشود تفاوت کترینگ و رستوران است. جواب این سوال نحوه سرو غذا است. در رستوران ها مشتری در سالن غذاخوری می نشید و سفارش میدهد و غذا یا بر روی میز مشتری سرو میشود و یا سفارش خود را به صورت بیرون بر با خود به بیرون میبرد. اما در کترینگ ها جایی برای سرو غذا وجود ندارد.

درآمد کترینگ

درآمد کترینگ در واقع از فروش غذاست و عوامل مختلفی در در افرایش این در آمد تاثیر گذار است. منوی غذایی، کیفیت غذا، کیفیت خدمات و تبلیغات هرکدام به نحوی میتوانند بر روی در آمد تاثیر گذار باشند.

انتخاب مناسب

اگر برای برگذاری مراسمات خود به دنبال کترینگ در کیش هستید ما به شما بهترین کترینگ در کیش را معرفی خواهیم کرد، که با اطمینان خاطر میتوانید تهیه و سرو غذای خود را به آن ها بسپارید. ناگفته نماند که آشپزخانه کترینگ باید به بهترین انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی مجهز باشند تا غذا با بهترین کیفیت تهیه شده و به دست مشتری برسد با ما به بهترین ها برسید.

معرفی بهترین کترینگ در کیش


کترینگ جوان در کیش

مدیریت: رحیمی
آدرس: کیش شهرک صدف مجتمع خدماتی ۲۰۰ واحدی غرفه ۳
شماره تماس: ۰۹۱۷۹۳۳۶۰۰۱

ثبت واحد صنفی در ۱۱۸

اگر شما هم دارای مجموعه کترینگ در کیش هستید، می توانید براحتی با مراجعه به سامانه ۱۱۸ ایران اقدام به ثبت واحد صنفی خود نمایید. تا مجموعه شما نیز پس از بررسی و تایید در لیست کترینگ در کیش قرار بگیرد.

0/ 5
بدون بررسی
عالی0%
خوب0%
متوسط0%
ضعیف0%
بد0%

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده ، اولین دیدگاه رو ثبت کنید.

فرم ثبت دیدگاه