توضیحات

مهد کودک در تهران

در سنین ۳ تا ۶ سالگی مهد کودک ها مکان مناسبی برای افزایش ارتباطات جمعی کودکان و یادگیری تعامل با یکدیگر هستند. سپردن کودک به مهد کودک در سنین پایین باعث می شود تا وابستگی کودک به والدین کم شود. بدنبال آن کودک برای رفتن به مدرسه و دور شدن از مادر آسیب کمتری ببیند. در ادامه مطلب به بیان مفهوم مهد کودک و مزایا و معایب آن و لیست بهترین مهد کودک در تهران می پردازیم.

تاریخچه مهد کودک

اولین ایده برای ایجاد مرکز مراقبت از کودک یا مهد کودک در فاصله جنگ جهانی دوم مطرح شد، یعنی زمانی که دولت آمریکا مادران را تشویق می کرد که در صنایع جنگی مشغول کار شوند. بسیاری از کودکان در حدود سه سالگی به بازی با کودکان همسن خود نیاز دارد تا هم کنار آمدن با بقیه را یاد بگیرند و هم از این تعامل لذت ببرند.

مسلما تعاملات گروهی برای کودکی که کسی را در خانه ندارد تا با او بازی کند، یا پدر و مادرش در اداره کردن او دچار مشکل شده اند، مفید است .بچه ها برای دویدن و فریاد زدن و برای بالارفتن و پایین آمدن به فضا نیاز دارند. آنها ناچارند یاد بگیرند که چطور با بزرگترهایی غیر از پدر و مادرشان کنار بیایند. بچه های امروزی کمتر فرصت می کنند از این امتیازات سود ببرند . بطور کلی این مراکز برای نگهداری از کودکان دو تا پنج سال ایجاد شده اند، ولی ممکن است بچه های بزرگتر هم گاهی نگهداری شوند.

معرفی بهترین مهد کودک در تهران به همراه اطلاعات

تفاوت مهد کودک و پیش دبستان

شاید شما هم فکر کنید که برنامه آموزشی مهد کودک و پیش دبستانی با یکدیگر یکسان است، در حالی که مهد کودک با پیش دبستانی تفاوت‌هایی دارد. مهد کودک عمدتا مکانی برای نگهداری نوزادان و کودکان محسوب می‌شود که هدف اصلی آن بازی و سرگرمی در کنار آموزش نقاشی و فعالیت‌های اجتماعی به کودکان است . در ادامه مطلب به معرفی مهد کودک در تهران می پردازیم.

پیش دبستانی برای کودکان سه الی شش سال می باشد و هدف اصلی آن آموزش مفاهیم و دروس اولیه و آماده‌سازی آن‌ها برای ورود به مدرسه است. حضور کودکان در پیش دبستانی‌ هایی که توسط مدارس برگزار می‌شود فضای بهتری را برایشان فراهم می کند چون کودکان با محیط مدرسه آشنا می‌شوند و دیگر در زمان ورود به مدرسه دچار استرس و اضطراب نمی‌شوند.


انواع مهد کودک

معرفی بهترین مهد کودک در تهران به همراه اطلاعات

مهد کودک محلی برای نگهداری و پرورش کودکان سنین پیش از مدرسه است که والدین آنها شاغل هستند و نمی‌توانند از کودکانشان نگهداری کنند. به همین دلیل فرزندان خود را به این محیط های آموزشی می‌ سپارند. در ادامه به معرفی انواع مهدکودک ها پرداخته ایم.

مهد خصوصی شهری : مرکزی است که توسط شخص حقیقی یا حقوقی تاسیس می‌گردد و برای همه گروه های سنی نوزاد تا ۶ سال فعالیت دارد.
تمام وقت : مهد کودکی است که از ساعت۳۰/۷ الی ۳۰/۱۵ فعالیت دارد.
نیمه وقت : مهد کودکی است که روزانه به مدت ۴ ساعت در نوبت صبح یا بعد ازظهر فعالیت دارد.
شبانه روزی : مهدی است که به صورت شبانه روزی در تمام ایام هفته فعالیت دارد.
خودکفا : مهد کودکی است که توسط سازمانها، نهادها و اداره‌ های دولتی تاسیس شده تا به کودکان بانوان شاغل در اداره‌ های ذیربط خدمات ارائه کنند.


دوزبانه : به مهد کودکی گفته می‌شود که هر روز آموزش زبان خارجی و زبان دوم برای کودکان داشته باشد.
روستا مهد : مهدی است که با همکاری شورای اسلامی و تحت نظارت سازمان بهزیستی برای مراقبت و رشد و پرورش کودکان روستایی فعالیت دارد.
خانه بازی کودک : خانه بازی محلی به شهر بازی البته در اندازه کوچک تر است که مربیان نکات آموزشی را همراه با بازی به بچه ها آموزش می‌دهند.

فواید مهد کودک

مغز انسان در سنین ۳ الی ۶ سال به‌ سرعت در حال توسعه است. بنابراین آنچه که در مهد کودک های خوب به کودک آموزش داده می شود تا تبدیل به تجربیات غنی اولیه شود، مراحل رشدی کودک را تسهیل می‌کنند.

رشد اجتماعی و عاطفی ازجمله فواید مهد کودک برای کودکان است. تقویت توانایی تفکر، درک و استفاده از زبان و مهارت‌های حرکتی ظریف کودکان ازاهمیت بالایی برخوردار است. تقویت مهارت‌های ارتباطی، تقویت اعتماد‌ به‌ نفس از نکات مورد توجه می باشد. آموختن خلاقیت و پرورش مهارت‌های پیش‌نیاز برای خواندن، نوشتن و ریاضیات حائیز اهمیت می باشد. خودآگاهی و احترام به دیگران، اصلاح تلفظ کلمات و گسترش دامنه واژگان نیز در تربیت کودکان باید مورد توجه قرار گیرد. در ادامه لیستی از بهترین مهد کودک ها در تهران برایتان آماده کرده ایم.

لیست بهترین مهد کودک در تهران


مهدکودک و پیش دبستانی غنچه های نور

بمدیریت: سید پوران جلیلی
آدرس:  تهران , منطقه ۲۲ , میدان المپیک , خیابان صدراشرقی , خیابان طبیعت جنوبی , برج مسکونی دوقلوی المپیک
شماره تماس: ۰۹۱۲۰۲۴۲۶۰۲

مهدکودک و پیش دبستانی آوای ناز در تهران

مدیریت : خانم عظیمی
آدرس : تهران خیابان شریعتی بالاتر از خیابان ملک خیابان کشواد نبش خیابان کلیم کاشانی پلاک ۱۸
شماره تماس : ۰۹۱۲۷۱۹۰۶۵۰ ، ۰۲۱۸۸۱۴۸۴۳۵

مهدکودک ترنم بهار در تهران

مدیریت : ساره خاقانی
آدرس : تهران خیابان طالقانی بین ولیعصر و حافظ بن بست کاشفی پلاک۶
شماره تماس : ۰۹۱۲۲۸۳۱۶۷۶ ، ۰۲۱۶۶۴۹۸۷۴۳

ثبت واحد صنفی در ۱۱۸

اگر شما هم در زمینه مهد کودک در تهران فعالیت دارید، می توانید براحتی با مراجعه به سامانه ۱۱۸ ایران اقدام به ثبت واحد صنفی خود نمایید. تا مجموعه شما نیز پس از بررسی و تایید در لیست مهد کودک در تهران قرار بگیرد.

5/ 5
عالی
عالی100%
خوب0%
متوسط0%
ضعیف0%
بد0%

دیدگاه کاربران

بسیار عالی

Rated 5,0 out of 5
۱۰ بهمن ۱۴۰۰

خیلی مفید بود و استفاده کردم

Avatar for مریم باقری
مریم باقری

فرم ثبت دیدگاه