توضیحات

صافکاری در رشت

افزایش زندگی ماشینی صافکاری را به یکی از مشاغل پر کاربرد و از طرفی پر درآمد تبدیل کرده است. صافکاری به فرآیندی می گویند که صافکار برای ترمیم و تعمیر فرورفتگی‌ ها، خط و خش و… انجام می‌ دهد تا ماشین مانند روز اول شود. در ادامه مطلب با مفهوم صافکاری و کاربردهای آن و همچنین بهترین مراکز صافکاری در رشت آشنا خواهیم شد.

انواع صافکاری خودرو

صافکاری بدون رنگ یا با رنگ: اگر تصادف اتومبیل سطحی بوده و یک تصادف جدی و عمیق نباشد از صافکاری بدون رنگ استفاده می شود. صافکاری بدون رنگ انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن اشاره می شود. اما زمانی که ماشین بر اثر تصادف صدمه شدید دیده باشد از صافکاری با رنگ استفاده می کنند. صافکار با توجه به مهارت و ابزارهای مخصوص قسمت صدمه دیده را بازسازی می کند. در ادامه پست به معرفی بهترین صافکاری در رشت می پرداریم.

صافکاری با مکش (صافکاری مکشی): این نوع از صافکاری با استفاده از دستگاه های وکیوم انجام می شود. از این نوع صافکاری بیشتر برای صافکاری خودروهای لوکس و با استفاده از نیرو خلاء استفاده می شود. صافکاری با دستگاه مکش کمترین آسیب را به رنگ بدنه خودرو وارد می نماید. از مهمترین مزیت های دستگاه مکش رفع فرو رفتگی های بدنه خودرو در کمترین زمان ممکن است.


صافکاری با لیزر: صافکاری با لیزر مدرن ترین نوع صافکاری بدون رنگ در حال حاضر به شمار می رود. با ورود لیزر به صافکاری تعمیرکاران دیدگاه ویژه ای نسبت به صافکاری و ترمیم هرچه بهتر خودروها پیدا کردند.

صافکاری با میله ( pdr ): از اولین شیوه های صافکاری بی رنگ، صافکاری با میله می باشد که با میله های pdr انجام می شود. در واقع همان صافکاری بدون استفاده از رنگ و با ابزار و روش های خاص مانند میله های pdr است.


صافکاری با چسب حرارتی: در این روش چسب را بر روی قسمت آسیب دیده تزریق میکنند. و با استفاده از اعمال نیرو در خلاف جهت فرو رفتگی، بخش مورد نظر را به حالت اولیه خود برمی گردانند.

صافکاری با دستگاه مغناطیسی: دستگاه صافکاری مغناطیسی یک نوع دستگاه تخصصی است. در این روش یک میدان مغناطیسی روی قسمت صدمه دیده ایجاد می شود و با تحت تاثیر قرار دادن محل مورد نظر بدون وارد کردن کوچکترین ضربه، خودرو را به حالت اولیه برمیگردانند.

اولین صافکار در ایران

در تاریخچه خودرو ایران اولین صافکارها، حلبی سازها و آهن کوب ها بودند. تخصص آهن کوب‌ها بیشتر ساخت و نصب شیروانی سقف ساختمان ها بود.
اما بر اثر اتفاقی که برای یکی از حلبی سازها روی داد، تعدادی از آنها با توجه به مهارت خود از شغل حلبی سازی به صافکاری روی ‌آوردند. قضیه این بود که اتومبیل سفارت انگلیس با یک درخت برخورد کرد. شوفر از ترس توبیخ شدن دست به دامان یکی از حلبی سازها به نام استاد قادر شد. اوس قادر هم گل گیر را طوری صاف کرد که هیچکس نمی‌توانست تشخیص دهد که رنگ شده است. همین ماجرا باعث شهرت اوس قادر شد.

تاریخچه صافکاری

تاریخچه صافکاری به ۱۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد، زمانی که مصریان باستان توانستند ظروف طلا، نقره و مسی خود را بازسازی کنند. پس از اختراع خودرو و با پیشرفت تکنولوژی استفاده از تکنیک صافکاری نیز در جهت تعمیر و ترمیم خودروهای آسیب دیده رایج شد.

فردی به نام اسکار فلایگ برای اولین بار ایده تعمیر بدون رنگ بدنه خودرو را مطرح نمود. او توانست آسیب‌ دیدگی‌ های جزئی را از طریق یک چکش چوبی بدون از بین بردن رنگ خودرو تعمیر نماید. استقبال از این ایده باعث شد تا صافکاری pdr از کشور آلمان آغاز شود و در صنعت خودروسازی آمریکا نیز به محبوبیت برسد. پس از آن استفاده از این روش در سراسر جهان رایج شد.

لیست بهترین صافکاری های در رشت


صافکاری مهجوری

مدیریت : آقای امین مهجوری
آدرس : جاده رشت به کوچصفهان زیر پل عابر پیاده گورابسر صافکاری امین مهجوری
شماره تماس: ۰۹۱۱۹۳۶۷۲۵۸

صافکاری و اگزوزسازی بهرام در رشت

مدیریت : بهرام ناصری
آدرس : رشت کیلومتر ۱۲ جاده رشت به تهران چهارراه کانال ۲۰۰ متر به سمت جاده سنگر
شماره تماس : ۰۹۱۱۹۳۲۲۵۵۰


ثبت واحد صنفی در ۱۱۸

اگر شما هم دارای مجموعه صافکاری در رشت هستید، می توانید براحتی با مراجعه به سامانه ۱۱۸ ایران اقدام به ثبت واحد صنفی خود نمایید. تا مجموعه شما نیز پس از بررسی و تایید در لیست صافکاری در رشت قرار بگیرد.

0/ 5
بدون بررسی
عالی0%
خوب0%
متوسط0%
ضعیف0%
بد0%

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده ، اولین دیدگاه رو ثبت کنید.

فرم ثبت دیدگاه