توضیحات

رستوران در مازندران

استان مازندران یکی از استان های مسافرخیز است که همیشه حجم زیادی از مسافران را در خود جای داده است. به همین دلیل هم این استان باید پر از غذاخوری ها و مکان هایی برای استراحت باشد. اگر مسافر هستید یا به مازندران سفر میکنید بهتر است، در ادامه مطلب با ما همره باشید تا ما به شما بهترین رستوران در مازندران را معرفی کنیم و شما بتوانید از خدمات آن ها استفاده کنید.

رستوران چیست؟

رستوران مکانی است برای افرادی که دوست دارند برای میل کردن غذا به جایی در بیرون از خانه بروند . غذاخوری یا رستوران (Restaurant) مکانی است که در آن خوراک و نوشیدنی ارائه و در همان‌جا صرف می‌شود. مطلوبیت خوراک ارائه‌شده، چیدمان مناسب، تمیزی، قیمت، کیفیت غذا و خدمات و… می‌تواند در کیفیت رستوران و شهرت آن نقش مهم داشته باشد.

اولین رستوران در جهان

اولین رستوران دنیا در فرانسه توسط یک آشپز فرانسوی راه‌اندازی شد. مردی به نام بولانگر اولین کسی بود که بود که در سال ۱۷۶۰ محیطی را برای غذاخوری مردم راه‌اندازی کرد. قبل از رستوران کافی شاپ راه اندازی شده بود. اما ایده رستوران با قابلیت انتخاب غذا از سوی مشتری برای اولین بار در فرانسه به وجود آمد.

انواع رستوران

  • سفره خانه
  • طباخی
  • دیری سرا
  • چایخانه
  • چلوکبابی

«استان مازندران با توجه به مسافرخیز بودن همه ی انواع این رستوران ها را داراست و شما میتوانید در ادامه مطلب لیست بهترین رستوران در مازندران را داشته باشید.»

سفره خانه: مکان سنتی است که در آن غذاهای سنتی اصیل ایرانی سرو میشود. دکوراسیون سفره خانه ها به صورت کاملا سنتی است و با رستوران های دیگر کاملا متفاوت است.

طباخی: در لغت به معنای آشپزی، خوراک پزی می باشد. اما در بین مردم به معنای کله پزی است. در کله پزی ها کله پاچه گوسفند پخته میشود و به فروش میرسد.

دیزی سرا: مکانی است که در آن دیزی یا آبگوشت پخته میشود و در ظروف سفالی و یا آلومینیومی یک نفره پخته مشود. اما اکثریت مردم خوشمزه ترین دیزی در ظروف سنگی میدانند.

چایخانه: قهوه خانه و کافی‌ شاپ به مکان‌ های مشابه گفته می‌شود که در آنها نوشیدنی و وعده‌ های سبک سرو می‌شود. چایخانه یک مکان عمومی است که امروزه در سرتاسر جهان در اشکال گوناگون وجود دارد.

چلو کبابی: نوعی رستوران است که در آن خوراک و نوشیدنی مخصوص ایرانی مثل انواع چلو کباب ارائه و در همان جا پذیرایی میشود.

غذاهای محلی استان مازندران

اگر قصد مسافرت به مازندران را دارید به شما پیشنهاد میکنیم که حتما به رستوران های این شهر سر بزنید و از غذاهای محلی این استان میل کنید. زیرا غذاهای بسیار متنوع و خوشمزه خاطره ی سفر خوبی را برای شما به یادگار میگذارد، کدو بره ی مازندران، اسپناساک، مالابیج، آغوز مسما، نازخاتون، بشته واش، آش کدو، اسفناج مرجی، بیج بیج، خورشت آلو، باقلا وابیج، کئی پلا، دوپتی، بورانی بادمجان کبابی، کئی انار، آش گزنه از غذاهای خوشمزه و محلی استان مازندران است که در رستوران های مازندران سرو میشود.

معرفی بهترین رستوران در مازندران


رستوران دریایی فیشلند در ساری

مدیریت: آقای میثم یزدان پناه
آدرس: مازندران ساری کیلومتر ۱۴ جاده دریا ۱۰۰ متر بعد از پمپ بنزین جعفری
شماره تماس: ۰۹۳۸۰۵۰۲۲۲۳

کته کبابی و غذاخوری دو قلو ها در شیرود

مدیریت: آقای نعمتی زاد
آدرس: تنکابن شیرود روبروی شهرک فرهنگیان
شماره تماس: ۰۹۳۸۶۰۵۳۶۶۸ ، ۰۹۱۱۶۴۹۵۵۳۸


رستوران گیلانه جان در ساری

مدیریت: آقای امین رضائیان
آدرس: مازندران ساری خیابان جمهوری کوچه میرشهر محوطه امام زاده یحیی
شماره تماس: ۰۹۳۵۱۵۱۳۰۰۱ ، ۰۹۳۰۰۱۵۳۶۶۱

اکبر جوجه شعبه مرکزی در آمل

مدیریت: خانم دادخواه
آدرس: مازندران آمل میدان هزار سنگر به سمت بابل ۳۰۰ متر به سمت بابل روبروی نمایندگی سایپا اکبر جوجه مرکزی آمل
شماره تماس: ۰۹۱۱۲۲۱۸۱۰۰

ثبت واحد صنفی در ۱۱۸

اگر شما هم دارای مجموعه رستوران در مازندران هستید، می توانید براحتی با مراجعه به سامانه ۱۱۸ ایران اقدام به ثبت واحد صنفی خود نمایید. تا مجموعه شما نیز پس از بررسی و تایید در لیست بهترین رستوران در مازندران قرار بگیرد.

0/ 5
بدون بررسی
عالی0%
خوب0%
متوسط0%
ضعیف0%
بد0%

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده ، اولین دیدگاه رو ثبت کنید.

فرم ثبت دیدگاه