توضیحات

ضایعات در تهران

ضایعات یکی از مفاهیمی است که روزانه با آن سر و کار داریم و از آن استفاده میکنیم. در ادامه مطلب با مفهوم و انواع آن و اهمیت بازیافت و بازار کار آن و همچنین بهترین خریداران ضایعات در تهران آشنا خواهید شد.

ضایعات چیست

واژه ضایعات (Waste) از نظر تعریف به مواد ناخواسته و غیر قابل استفاده برای انسان گفته می شود.ضایعات در لغت به معنی جمع ضایعه و ضایع است که کلمه ای عربی است و در فارسی برای آن معادل پسماندها پیشنهاد شده است که چندان متداول نیست و عموم مردم از همان واژه ضایعات استفاده می‌کنند. در واقع ضایعات زباله های دور ریختنی و معیوبی هستند که دیگر قابلیت استفاده ندارند. به صورت کلی میشود گفت به موادی که در صنایع ساختمانی و بقیه صنعت ها مثل خودرو سازی دور ریخته میشود و قابلیت بازیابی و بازیافت را داشته باشد ضایعات می گویند.

انواع ضایعات

  • فلزی
  • غیر فلزی
  • ضایعات الکترونیکی و الکتریکی
ضایعات و معرفی 7 مورد از بهترین خریداران ضایعات در تهران همراه با مشخصات

فلزی

ضایعات فلزی بخش قابل توجهی از زباله های شهری را تشکیل می دهد. این فلزات ارزش اقتصادی زیادی دارند فلزاتی مانند آهن ، مس ، روی ، آلومینیوم ، استیل و چدن برخی از این فلزات ارزشمند هستند. با بازیافت این فلز ها می توان در هزینه و انرژی که صرف تولید مجدد آنها می شود، صرف جویی کرد.

غیرفلزی

این دسته از ضایعات در واقع هر چیز غیر فلزی را شامل میشود. مثل پلاستیک، کارتن، شیشه، نخاله های غیر فلز ساختمان، سنگ، گچ و سرامیک و هر چیز دیگر که به ذهنتان می آید حتی نان خشک هم در این دسته جای میگیرد.

ضایعات الکترونیک و الکتریکی

هر وسیله الکتریکی و یا الکترونیکی که کار کرد خودر را از دست داده اند در این گروه جای دارند، مثل موبایل، کامپیوتر، رادیو، سیم کابل، باتری و …

تاریخچه بازیافت ضایعات در ایران

موضوع جمع آوری و بازیافت زباله حدود ده هزار سال قبل از میلاد، همزمان با یکجا نشین شدن انسان آغاز شد.
در این زمان بشر با استفاده از استخوانهای باقیمانده از شکار، به ساخت ابزار پرداخت، این اولین حرکت بشر در جهت بازیافت پسماند بود و گویی به ارزش آن پی برده بود. تاریخچه بازیافت هر کشور به سابقه صنعتی آن بستگی دارد. با افزایش تولید و بالا رفتن نیاز و کم بودن منابع، استفاده دوباره از کالا در فرایند تولید و مصرف به عنوان یک راه حل خوب مورد توجه قرار گرفت.

بازیافت در ایران به چهارصد سال قبل برمیگردد. حمام شیخ بهایی در ایران معروف است که آب آنجا توسط یک شمع گرم می‌ماند. دلیل آن این بود در زیر مخزن آب آن کنار شمع فاضلاب انسانی عبور می‌کرده که با شعله‌ور شدن گازهای ناشی از فاضلاب آب آن حمام گرم می‌شد.

معرفی اولین های بازیافت در ایران

ضایعات و معرفی 7 مورد از بهترین خریداران ضایعات در تهران همراه با مشخصات

اولین کارخانه بازیافت کاغذ در ایران در سال ۱۳۱۳ تاسیس شد. دومین کارخانه در سال ۱۳۳۵ به عنوان مقوا سازی شرق تهران و سومین کارخانه بازیافت در سال ۱۳۳۶ در کهریزک تاسیس شد.

اهمیت جمع آوری ضایعات

مدیریت صحیح در بازیافت و تفکیک ضایعات باعث می شود تا علاوه بر این که صرفه ی اقتصادی داشته باشد، در حفظ زمین های دفن زباله و همچنین کاهش هزینه های ناشی از دفن نخاله و کاهش تاثیرات محیطی ایجاد شده توسط تولید مصالح و همچنین جلوگیری از ایجاد اختلال در نظم و زیبایی شهر تاثیر بسزایی داشته باشند.

در کشور های پیشرفته مدیریت ضایعات برای حفظ محیط زیست و همچنین حفظ سرمایه ملی به حدی می باشد که آن ها زباله ها و ضایعات تولیدی را به عنوان ثروت ملی می دانند. با بازیافت ضایعات علاوه بر این که از اتلاف سرمایه های ملی جلوگیری می شود، برای مردم نیز به عنوان منبع در آمدی می باشد. البته برای محیط زیست و همچنین حفظ زمین و خاک تاثیر می گذارند.

بازار خرید و فروش ضایعات

قیمت روز هر کیلو از این ضایعات تابعی از قیمت جهانی این فلزات و قیمت دلار در ایران است. بازار خرید و فروش آنها در سراسر دنیا بسیار گسترده و پر رونق است.

اکنون که با مفهوم ضایعات و اهمیت بازیافت آن آشنا شدید، حال زمان آن است که به اطراف خود توجه کنید. اگر ضایعاتی دارید که سال هاست بدون استفاده مانده با تماس به خریداران ضایعات، آن را بفروشید تا آن ضایعات به چرخه بازیافت برسد و شما هم در این چرخه سهیم باشید برای راحتی شما دوستان ما لیست بهترین خریداران ضایعات در تهران را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید به راحتی در این چرخه مهم سهیم باشید.

۷مورد از بهترین خریداران ضایعات در تهران


خریدار استیل برادران قدیمی در شهر قدس

مدیریت: نادر قدیمی
آدرس: تهران شهر قدس خیابان سنگستان بنگاه استیل فروشان نادر قدیمی
شماره تماس: ۰۹۱۲۰۷۳۶۰۲۹

خرید ضایعات مس و باطری شریعتی در تهران

مدیریت: آقای سجاد شریعتی
آدرس:  سراسر تهران
شماره تماس: ۰۹۰۱۲۶۰۴۵۴۸

خریدار ضایعات آهن و فلزات رنگی فرزین در تهران

مدیریت: فرزین
آدرس:  سراسر تهران
شماره تماس: ۰۹۱۲۰۱۵۹۴۵۰

خریدار ضایعات استیل ۳۰۴/۳۱۶ حاجیلو در تهران

مدیریت: حاجیلو
آدرس: تهران اتوبان آزادگان
شماره تماس: ۰۹۱۹۶۰۲۰۵۴۱

خرید ضایعات استیل و صنعتی جعفری در تهران

مدیریت: جعفری
آدرس:  یافت آباد
شماره تماس: ۰۹۱۲۴۸۳۷۹۵۳

بنگاه ضایعات شیشه نیکبخت در تهران

مدیریت: نیکبخت
آدرس:  تهران میدان شوش خیابان فدایان اسلام(به سمت شهر ری) قبل از پل آزادگان روبه روی بانک ملی شعبه فدک بنگاه سعادت انبار شیشه نیکبخت
شماره تماس: ۰۹۱۲۷۳۵۴۴۹۲

خرید ضایعات گودرزی در تهران

مدیریت: گودرزی
آدرس:  سراسر تهران و حومه
شماره تماس: ۰۹۱۹۹۳۰۱۶۶۸

ثبت واحد صنفی در ۱۱۸

اگر شما هم یکی از خریداران ضایعات در تهران هستید، می توانید براحتی با مراجعه به سامانه ۱۱۸ ایران اقدام به ثبت واحد صنفی خود نمایید. تا مجموعه شما نیز پس از بررسی و تایید در لیست خریدار ضایعات در تهران قرار بگیرد.

0/ 5
بدون بررسی
عالی0%
خوب0%
متوسط0%
ضعیف0%
بد0%

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده ، اولین دیدگاه رو ثبت کنید.

فرم ثبت دیدگاه