توضیحات

برترین شرکت های آسانسور و پله برقی در شیراز

هسته مرکزی راه اندازی و نصب آسانسور انتخاب مناسب گروه طراحی و اجرای آن می باشد که انتخاب می کنند از چه تجهیزاتی انتخاب نمایند . پیش از معرفی برترین شرکت های آسانسور شیراز به توضیحاتی درباره ساز و کار این شرکت ها ، انواع آسانسور و ابزار آن می پردازیم.

آسانسور چیست؟

آسانسور ، بالابَر یا آسان‌بَر اتاقک متحرکی می باشد که به وسیله آن طبقات را بالا رفته یا پایین می آیند.  به عبارت دیگر آسانسور ابزاریست که جابجایی مردم یا کالا بین طبقات را آسانتر می کند. آسانسورها به طور معمول با موتورهای الکتریکی باعث حرکت عمودی کابین می‌شوند. این موتورها به کمک کابل‌های کشش و سیستم متقابل وزن؛ مثل یک بالابر معمولی کار جابجایی را انجام می‌دهند، یا با پمپ هیدرولیک میزان مایعات را برای بالا بردن در یک پیستون استوانه‌ایِ جک مانند تزریق و کنترل می نمایند.

بنابراین شناخت برترین شرکت های آسانسور در انتخاب بهترین آنها در اجرای مناسب و امن پروژه تاثیر به سزایی خواهد داشت.

انواع آسانسور

همه آسانسورها دارای خصوصیات مشابهی مانند کابین و حرکت به صورت افقی و عمودی در انواع سطوح می باشند.اما از لحاظ نحوه اعمال نیروی محرکه به کابین به چهار دسته تقسیم می شوند و شرکت های آسانسور بنابر نیاز شما نوع آسانسور مورد نیاز شما را اجرا خواهند کرد.

  • آسانسور کششی
  • آسانسورهای هیدرولیک
  • آسانسور وینچی
  • آسانسورهای مغناطیسی

آسانسور کششی

تامین نیروی محرکه این نوع آسانسورها از طریق یک موتور الکتریکی که اغلب در بالای چاه آسانسور و در مواردی درپایین کنار چاهک و در محلی به نام موتورخانه نصب گردیده ، انجام میگیرد.

روی فلکه این موتور تعدادی سیم بکسل قرار دارد که از سمتی به کابین آسانسور و از سمت دیگر به وزنه های آسانسور موجود در قاب وزنه فلزی متصل می باشد. جنس این وزنه عموما از چدن یا بتن می باشد. عموما وزن این وزنه ها به اندازه وزن کابین به اضافه نصف ظرفیت کابین می باشد.

اساس کار این آسانسورها نیروی اصطکاک بین سیم بکسل‌ها و فلکه کشش موتور می باشد.

آسانسور هیدرولیک

در این نوع آسانسور ها به دلیل عدم وجود کادر وزنه و اینکه سیستم جک هیدرولیکی باید تمامی کابین و مسافران را جابه‌جا نماید نیاز به موتورهای قوی تری می باشد.  در این آسانسورها یک موتور سه فاز غوطه ور در روغن به همراه یک شیرالکتریکی مخصوص که به اصطلاح پاور یونیت نامیده می‌شود وظیفه تأمین فشار روغن برای جک هیدرولیک را به عهده دارد.

معایب و محاسن:

 از محاسن این نوع آسانسورها می‌توان به نرمی حرکت در استارت ؛ خرابی و استهلاک اندک؛ عیب‌یابی و تعمیر آسان؛ ایجاد آسانسورهای زیبا و شیشه‌ای به دلیل حذف کادر وزنه و سیم بکسل؛ سازه سبک؛ عدم نیاز به موتورخانه در پشت بام؛ ایجاد آسانسورهای باربر و سنگین با تناژ بالا و زیبایی بام خانه و همچنین تراز شدن دقیق آن در طبقات اشاره کرد.

ازجمله محدودیت‌های آسانسور های هیدرولیکی می‌توان به محدودیت در ارتفاع و کندی نسبی سرعت آن‌ها و تنها قرارگیری در چاهک را اشاره نمود. آسانسور هیدرولیک با موتور الکتریکی و پمپ فشار روغن و جک هیدرولیک کار می‌کنند.

آسانسور وینچی

این نوع آسانسورها با زنجیر یا طناب فولادی آویزان شده و نیروی رانش به طریقی به جز اصطکاک به آن وارد می‌گردد. این نوع آسانسورها قاب وزنه ندارند.

آسانسور مغناطیسی

در آسانسور های مغناطیسی ریل‌ها و تجهیزات وصل شده به دیوار چاه آسانسور با مغناطیس دائم نقش استاتور موتور و کابین آسانسور نقش روتور را ایفا میکند.

وقتی جریان برق به استاتور وصل گردد، میدان مغناطیسی ایجاد و به روتور القا می‌شود. میدان مغناطیسی ایجاد شده در نقاطی قطع و با القای جریان برق به وسیلهٔ سیم پیچ‌های استاتور، سیم پیچ‌های تعبیه شده روی روتور باردار شده و کابین به حرکت در خواهند امد.

بنابراین در آسانسور مغناطیسی وزنه تعادل، کابل فولادی، موتورخانه و .. وجود ندارند. این آسانسورها بسیار ایمن‌تر از آسانسورهای معمولی هستند اما از لحاظ قیمتی بسیار گران‌تر هستند.

چگونه برترین شرکت های آسانسور را انتخاب کنیم؟

بهترین شرکت آسانسور شرکتی است که دارای زبده ترین کارشناسان در این زمینه تخصصی باشد.

به سه دلیل نیاز است که برای انجام کار یا گرفتن مشاوره به کارشناسان یک صنعت مراجعه کنیم:

  • آشنایی با کلیت و مبانی کار دارند.
  • مشکلات احتمالی کار را می دانند و و احتمالا راه حلی برای آنها دارند.
  • به دلیل فعالیت حرفه ای ، با فنون روز آشنا هستند و پیشرفت صنعت خود را پیگیری میکنند.

بهترین شرکت آسانسور در شیراز

شرکت نوین آسانبر صنعت تابا در شیراز

مدیریت : مهندس فروغی
آدرس : شیراز
شماره های تماس : ۰۹۱۷۷۹۰۹۰۴۴ ، ۰۷۱۳۸۳۸۵۴۳۸

شرکت نوین آسانبر صنعت تابا در شیراز

شرکت آسانسور اوتانا در شیراز

مدیریت : مهندس امین خادمی
آدرس :  شیراز قدوسی غربی بین کوچه ۸ و خیابان محلاتی طبقه فوقانی بانک اقتصاد نوین
شماره های تماس : ۰۹۱۰۹۴۰۰۰۵۱ ، ۰۷۱۳۶۳۰۱۷۷۵

شرکت آسانسور اوتانا در شیراز

آذین آسانسور پارسه در شیراز

مدیریت : مهندس خداوردی
آدرس : شیراز بلوار امیرکبیر روبروی باغ حوض نبش کوچه ۱۹ آفتاب طبقه فوقانی لوازم یدکی پرشین خودرو
شماره های تماس : ۰۹۱۷۶۰۰۴۲۱۴

آذین آسانسور پارسه در شیراز

ثبت واحد صنفی در ۱۱۸

اگر شما هم دارای شرکت آسانسور هستید، می توانید براحتی با مراجعه به سامانه ۱۱۸ ایران اقدام به ثبت واحد صنفی خود نمایید. تا مجموعه شما نیز پس از بررسی و تایید در لیست بهترین شزکت های آسانسور قرار بگیرد.

0/ 5
بدون بررسی
عالی0%
خوب0%
متوسط0%
ضعیف0%
بد0%

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده ، اولین دیدگاه رو ثبت کنید.

فرم ثبت دیدگاه