توضیحات

امداد باطری

باطری از جمله قطعات یدکی و مصرفی خودرو است. باطری خودرو نیز همانند دیگر لوازم ممکن است دچار خرابی شود و نیازمند تعمیر یا تعویض باشند. زمانی که خودرو قدرت کافی را از دست می دهد و از حرکت می ایستد، احتیاج به گرفتن خدمات از امداد باطری هستید. برای دریافت خدمات و پیشبرد کار خود نیاز است از امداد باطری ها درخواست کمک کنید. امداد باطری در اصطلاح به معنی کمک رسانی به باطری است. در ادامه با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی امداد باطری و خدمات آن بپردازیم.

معرفی امداد باطری خودرو

امداد باطری خودرو نگرانی های شما را نسبت به باطری خودرو پایان خواهد داد و این برایتان این امکان را فراهم می کند که به صورت اینترنتی و غیر حضوری در محلمورد نظر خود باطری متناسب با خودروی خود را تهیه کنید و در هر محلی که خواستید باطری را بریتان نصب کنند.

انواع باطری خودرو

تقسیم بندی رایج در این زمینه معمولا بر حسب میزان نیاز به تعمیر، سرویس و نگهداری باطری خودرو صورت می‌گیرد. رایج ترین انواع باطری ماشین در ایران دو دسته هستند:

باطری اسیدی (سیلد): 

این نوع از باطری‌ها نیازمند تعمیر، سرویس و نگهداری با هزینه‌ی پائین هستند. امکان باز کردن باطری و بررسی وضعیت صفحات و الکترولیت آن وجود دارد. لازم است سطح الکترولیت و چگالی آن بطور منظم بررسی شود. همچنین باید مراقب بود تا باطری به طور کامل دشارژ نشود؛ زیرا در اینصورت صفحات داخل باطری معیوب شده و الکترولیت خاصیت خود را از دست می‌دهد.

باطری اتمی (غیرسیلد):

این دسته از باطری‌ها نیازی به تعمیر و سرویس ندارند. توصیه می‌شود باطری اتمی را باز نکنید و در صورت بروز مشکل، آن را نزد خدمات تعمیر باطری ببرید. بر روی این نوع از باطری خودرو سه چراغ کوچک تعبیه شده که وضعیت باطری را نمایش می‌دهند:

  • سبز: باطری ماشین سالم و بطور کامل شارژ است.
  • قهوه‌ای: باطری ماشین سالم اما بدون شارژ است.
  • سفید: باطری ماشین معیوب است.

باطری اسیدی یا اتمی

از مواردی که هنگام خرید باطری خریدار باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد این است که چه نوع باطری ای میخواهد اسیدی یا اتمی ؟در مورد انتخاب بین این دو مورد باید این نکته را متذکر شویم که باطری های اتمی به علت طول عمر بالاتر و همین طور ایجاد آلودگی کمتر نسبت به باطری اسیدی بیشتر توصیه می شوند. عمر متوسط یک باطری اتمی بین سه تا پنج سال می باشد و عمر باطری اسیدی بین یک تا دو سال.

توجه داشته باشید که در داخل هر دو نوع باطری الکترولیت و یا همان اسید باطری وجود دارد فقط جنس صفحات باطری متفاوت است باطری که داخل آن اسید نباشد و یا به اصطلاح باطری خشک مناسب خودرو نمی باشد در داخل باطری های ماشین حتما باید اسید وجود داشته باشد.

باطری های سلید نیاز به مراقبت و نگهداری ندارند و جنس صفحات آن کلسیم و سرب است. داخل باطری های اتمی الکترولیت (اسید باطری)وجود دارد ولی به علت پلمپ بودن باطری نیاز به رسیدگی ندارند.
فرق عمده این دو نوع باطری در این است که صفحات باطری های اتمی در ابتدا شارژ میشوند و سپس به صورت شارژ شده و آماده داخل محفظه باطری قرار میگیرند ولی باطری های اسیدی را باید پس از تولید و عرضه باطری داخل آن را الکترولیت ریخت و سپس شارژ کرد تا آماده استارت زدن شود.

باطری های اسیدی از ترکیب سرب و اسید تولید میشوند دارای شش خانه مجزا در هر باطری می باشد. هر کدام از این خانه های باطری دارای یک عدد درب میباشد به صورت پیچی که با باز کردن درب باطری میتوانیم سطح الکترولیت باطری را انداره گیری کنیم و در صورت کم کردن ااکترولیت با ریختن اسید داخل باطری آن را تنظیم کنیم. اما باطری های اتمی را نمیتوان به این صورت کنترل کرد چون کاملا پلمپ هستند.

نکات مورد توجه هنگام خرید باطری خودرو

  • آمپراژ باطری خودرو
  • کشور سازنده و برند باطری
  • سرباطری
  • تاریخ ساخت و گارانتی
  • کاور باطری
  • خشک بودن یا تر بودن باطری (حاوی مایع اسید)

بهترین برندهای باطری خودرو

حال می دانیم که باطری خودرو و نگهداری آن اهمیت بالایی دارد، باید اهمیت برند باطری را هم مشخص کنیم. هنگام انتخاب برند باطری ماشین، باید به چند نکته توجه داشته باشید. نوع ماشین شما، شرایط آب و هوایی محل زندگی، میزان استفاده شما از خودرو و بودجه عواملی هستند که باطری مناسب شما را تعیین می‌کنند. مهم‌تر از همه، باید یک باطری مطمئن با یک برند معتبر روی ماشین شما نصب شود، تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

اگر برایتان سوال است از کجا باطری مطمئن ماشین بخریم، ما امداد باطری سینا را به شما معرفی می‌کنیم. فروشگاه سینا باطری طیف وسیعی از برندهای معتبر برای انواع خودرو های سبک و سنگین به فروش می‌رساند. در این فروشگاه نیاز شما به بهترین شکل پاسخ داده می شود.

امداد باطری سینا در تبریز

مدیریت : سینا محمدی
آدرس :  تبریز دروازه تهران جنب بانک توسعه تعاون باطری سینا
شماره های تماس : ۰۹۱۴۳۱۹۰۶۲۹ ، ۰۹۱۴۱۱۰۷۸۱۰

برچسبها:

0/ 5
بدون بررسی
عالی0%
خوب0%
متوسط0%
ضعیف0%
بد0%

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی ثبت نشده ، اولین دیدگاه رو ثبت کنید.

فرم ثبت دیدگاه